Nyheter och buggfixar

Start Uppåt

 

 

Nyheter i  version S.O.S HelpDesk 5.8a:
* S.O.S Online finns nu med dokumenthantering samt den nya mailfunktionen.

* Lagt in ett nytt fönster: Personer som hanterar personal hos kunden.

* Lagt till så att telnr i ärendefönstret fungerar på samma sätt som kundnr när man tabbar sig ur.
Finns telefonnrumret så hämtas kundinformationen in till ärendet.
Blir det flera träffar så kommer en dialog fram där det går att välja namn.

* Lagt till så att Adderatid dialogen kommer fram även vid nytt ärende.

* Ändrat så att inga 0-or kommer fram i Adderatid dialogen.

* Lagt till i Restid för timmar och minuter i Adderatid dialogen.

* Lagt till 2 st fält Faktura (checkbox) och Utskriftsdatum (datum) i ärendefönstret.

* Ändrat i Generell admin(admnyhlp.exe). Grupperat flikarna i olika fönster så att det skall
vara lättare att hitta rätt.

* Lagt till i Generell admin en flik som heter Bakgrundstexter. I den fliken går det att ange texter som skall ersätta bl.a. Kundinformation som följer med till ärendet (Kundnr... m.m.) samt Inventarie Extra1-4


*************************************************************
Buggfixar i  version S.O.S HelpDesk 5.8a:
1. Vid Kopia av ett ärende så sätts inte FORVALTNINGS_ID.

2. Vid återkomst från dialog så kan flera rader bli markerade

3. Radering av avtal. Avtalsraderna måste tas bort innan avtalet kan raderas.

4. Vid sökning i Inventarieformulärets kundnr. Efter sökning så sker validering av fältet och det kan inte vara tomt. 

5. Problem att koppla upp mailen. Det skickades inte med vilken Domän som man ansluter med. 

6. När man skapar en kund från dialogen som kommer fram när kunden inte kunde hittas vid Kundsök. Förvaltnings_id sätts inte vid detta tillfälle.

Start ] Uppåt ]

Skicka e-post till jurgen.vonrost@rosguide.se med frågor eller kommentarer om den här webbplatsen.
Copyright © 2002 RosGuide AB
Senast ändrad: 15 mars 2004